Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Poradna: komplikace při dobíjení

K jakým nejčastějším komplikacím při rychlodobíjení nebo pomalém dobíjení může dojít? Elektromobilita s sebou přináší mnoho otázek. Proto jsme se u nás v redakci obrátili na odborníka, abychom se postupně věnovali všem otázkám, které řidičky a řidiče elektrických aut, ale i ty, kteří o elektromobilu uvažují, zajímají. Odpovídá Vojtěch Fried, který má v Pražské energetice na starost rozvoj elektromobility.

Odborník PRE radí, jak na elektromobilitu

DC dobíjení

Při rychlodobíjení se nejčastěji setkáváme s problémem, kdy elektromobilisté dobíjejí svůj vůz do 100% kapacity baterie.

Rychlodobíjení je totiž opravdu rychlé do cca 80 % kapacity baterie. Pak se neúměrně prodlužuje doba dobíjení. Auto čeká další dlouhé minuty, než dosáhne hodnoty 100 %.

Při dobíjení do 100 % kapacity baterie elektromobil blokuje stanici. Majitel elektromobilu se také vystavuje riziku, že bude platit víc peněz za blokování dobíjecí stanice.

AC dobíjecí bod: foto PRE

AC dobíjení

V případě AC stanic (pomalém dobíjení), které jsou primárně v Praze, je největší problém to, že jsou blokovány auty, která nedobíjejí (mají spalovací motor).

To způsobuje velké komplikace. V aplikaci pro dobíjení se taková stanice tváří jako dostupná, ale reálně tam stojí auto, které nedobíjí. Není tak možné tuto stanici využít. Jak tuto situaci řešit, na to odpovídáme zde.

A co dělat, když dobíječka nezahájí dobíjení?

Zde platí obecné IT pravidlo „zkuste to znovu“. Pokud ani na druhý pokus nezačnete nabíjet, můžete se spojit s nonstop zákaznickou linkou 267 055 267, kde vždy poradí.

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout