Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Test prémiového crossoveru DS3 E-Tense

Motoristická novinářka Tereza Tobiášová a šéfredaktorka magazínu Žena v autě.cz Sabina Kvášová exkluzivně otestovaly bezemisní variantu crossoveru DS3 E-TENSE s výkonem 115 kW (145 koní).

„Móda je pomíjivá a styl je věčný,“ tak pravil klasik francouzské módy Yves Saint Laurent. Sabina s Terezou mají rády módu a auta, a tak se rozhodly otestovat nejmenší automobil prémiové značky DS – model DS3. Konkrétně šlo o jeho elektrickou variantu, neboť v Česku se model DS3 prodává také s benzínovým i naftovým motorem.

Tento model od prémiové značky vlastně není žádná novinka. Pod jménem DS3 Crossback E-TENSE se tento crossover objevil před třemi-čtyřmi lety. Testovaný model DS3 E-TENSE je facelift z loňského roku, který automobilka představila na pařížském týdnu módy. Je tedy celkem jasné, o jaký designový šperk vlastně jde.

Natáčení videa od DS3 u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Jedná se o 2. generaci modelu DS3. Čtyři metry a jedenáct centimetrů dlouhé DS 3 E-Tense se může pochlubit modernizovaným vzhledem a inovovanou přídí. Oproti minulé verzi má širší masku chladiče a přepracované provedení světel. Na světlech si značka DS zakládá.

Zajímavým detailem jsou zapuštěné kliky dveří. Když máte klíčky v kabelce a přiblížíte se k autu, kliky se automaticky vysunou nebo naopak zasunou.

Nová „déestrojka“ má nyní po kosmetickém zákroku na výběr ze 7 barev karoserie. Z toho dva perleťové odstíny jsou zcela nové.

Naše redakce dostala na test verzi s novým, šedým perleťovým odstínem Laquered (+25 000 Kč) a červenou perleť Diva. Těžko se rozhodnout, kterou barvu si vybrat…

Tereza představuje vychytávky v interiéru DS3 E-TENSE: foto Žena v autě.cz

Kdejaká automobilka se v současné době chce odlišit, a tak jsou téměř všechny světové elektrické modely netradiční. DS3 je mimořádně povedená.

Extravaganci najdete u DS3 ve značné míře i uvnitř. Už jen to uspořádání ovládacích prvků, dekory a kvalita provedení čalounění! No a samozřejmě nezvyklá kompozice tlačítek inspirovaná kosočtverci v diamantu.

Palubní desce dominuje velká 10,3″ palcová dotyková obrazovka s infotainmentem a 3D online navigací. Jednotlivé dlaždice s funkcemi jdou nastavit podle vlastního gusta.

V zóně řidičky se nachází 7″ palcový displej, zobrazující údaje o jízdě – rychlost, dojezd, nastavení asistentů nebo příkazy navigace. Ideální je head up displej, který promítá informace přímo na sklo. Připlatí se za něj +12 000 Kč. Díky němu je jízda v DS 3 E-TENSE velmi bezpečná, protože zkrátka máte pořád oči upřené na silnici.

řízení DS3 E-TENSE: foto Žena v autě.cz

Nečoudící elektromobil DS3 E-TENSE nabízí výkon 115 kW (145 koní) jede krásně hladce a nechybí mu dostatek agility (maximální točivý moment 260 Nm). Osmistupňová automatická převodovka řadí příkladně.

Velmi podobně jako u jiných má ale DS3 na výběr ze tří režimů řízení: Eko (pro optimalizaci dojezdu), Normal (pro optimální komfort při každodenním používání) a Sport.

K prodloužení dojezdu jde zvolit silnější režim brzdění B, kdy auto po sundání nohy z plynu silněji rekuperuje. Tedy energie se vrací zpátky do baterie.

DS 3 E-Tense rozhodně patří do města. Espézetky EL napovídají, že DS 3 E-Tense vypouští 0 g/km emisí CO2, a proto mohou řidičky a řidiči zapomenout na poplatky na dálnici a při parkování na modrých zónách.

dobíjení DS3 E-TENSE u stojanu PRE: foto Žena v autě.cz

Baterie má kapacitu 54 kW. Deklarovaný dojezd ve městě je až 520 kilometrů, v kombinovaném 402 km. V našem případě zatím 99 procentům nabité baterie odpovídal dojezd 390 km na jedno nabití. V rychlonabíječce (100 kW) se auto z 0 na 80 % dobije za 30 min.

Dobíjení není to žádná věda. Stačí jen zasunout kabel, přiložit čip, který se během chvíle autorizuje a auto se hned začne nabíjet. Během deseti minut a třeba popíjení kávy se dojezd prodlouží i o 100 kilometrů.

Má model DS3 E-TENSE nějaké pihy na kráse? Sabina a Tereza se shodla na tom, že zpočátku matoucí umístění tlačítek otevírání oken, které je umístěno u řadicí páky. Je to ale věc zvyku. Rodinám s dětmi pravděpodobně nebude vyhovovat omezený výhled z vozu u pasažérů sedících v druhé řade sedadel. Třetí pihou na kráse je absence elektricky otevíratelného kufru.

test DS3 E-TENSE: foto Žena v autě.cz

Elektrická DS3 startuje na 1 190 000 Kč. Podle výbavy a příplatkových položek pak můžete šplhat ještě výš. Nicméně ani ten základ není žádné holátko. Kromě zmiňovaných prvků jako jsou infotainment nebo zapuštěné kliky, dostanete i parkovací senzory a řadu asistentů, kteří budou dbát na to, abyste nenabourali.

Například je to upozornění na nebezpečí srážky včetně detekce chodců, dále samočinné brzdění v případě kolize až do rychlosti 85 km, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo rozeznávání dopravních značek omezujících rychlost. To jsou bezpečnostní asistenti k nezaplacení.

 

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout