Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Dámská jízda v Peugeot e-208

Motoristická novinářka Tereza Tobiášová a šéfredaktorka magazínu Žena v autě.cz Sabina Kvášová exkluzivně pro ELenka.cz otestovaly bezemisní Peugeot e-208. Přinášíme vám hodnocení nečoudícího elektromobilu.

 

Koupit nebo nekoupit elektroauto? Otázka nezní “jestli” ale “kdy”. Od roku 2035 se budou v Česku a celé EU prodávat výhradně elektromobily. Auta se spalovacím motorem budou za tučný příplatek. Automobilky na tento trend zareagovaly a chrlí jeden elektromobil za druhým.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Peugeot má ve svém portfoliu oblíbené, kompaktní auto do města – model 208. V nabídce je i jeho plně elektrická verze e-208. Model e-208 definuje fakt, že se dobíjí elektřinou a zaujme atraktivním designem. Peugeot za poslední roky na designu výrazně zapracoval. Ženy na Peugeotu e-208 oceňují, že jde o designově krásné auto. Navíc s rozměry, které jsou tak akorát k účelu, jaký mají splnit.

Elektrický Peugeot e-208 je jako dělaný do města. Snadno se řídí, je tichoučký a nikomu s ním nesmrdíte a nevrčíte pod okny. Má jako bezemisní vůz ale i jiné výhody.

V České republice v současné době mohou elektromobily zdarma jezdit po dálnicích. Ve velkých městech mohou na vyhrazených parkovacích zónách parkovat zdarma (například v Praze v modré zóně). Firmy platí sníženou dálniční daň.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

V zahraničí – ve velkých městech, jako Londýn, Oslo nebo Rotterdam, mají elektromobily exkluzivní právo vjezdu do center měst. Nebo například v Rakousku můžete s elektromobilem, z důvodu nulových emisí, jet mnohem vyšší rychlostí po dálnici než auta se spalovacím motorem.

Velkým plusem elektroaut je minimální údržba a s tím spjaté nízké servisní výdaje. Motor má míň pohyblivých částí než spalovací. Takže měnit v podstatě musíte jenom pneumatiky a stěrače. Dokonce i brzdy se opotřebovávají míň, protože motor odvádí velkou práci při zpomalování prostřednictvím rekuperačního brzdění. A rekuperací se vrací energie zpátky do baterky.

Baterie testovaného Peugeotu e-208 má kapacitu 50 kWh. Takže na jedno nabití ujede kolem 362 km.

V nízkých teplotách počítejte tak o sto míň. Samozřejmě záleží na tom, jak svižně pojedete. A že to s e-208 jde. Schopnost akcelerace, svižnost a zároveň tichý chod, výkon 136 koní – to vše dělá z Peugeotu e-208 mimořádné auto, které právě ženy ocení.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Ovladačem na středové konzoli můžete volit z různých jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak výkon vozu. Snížíte tím tak pochopitelně dojezd na jedno nabití.

Pokud byste se měli bát toho, že se s tou elektronikou nenaučíte pracovat a jezdit, mýlíte se. Je to jako koupit nový mobil.

Ovládání automatické převodovky, středové obrazovky a pro Peugeot charakteristického i-Cockpitu s 3D efektem přístrojové desky je intuitivní.

Jedním z největších rozdílů při cestování bezemisním autem je, že nejezdíte tankovat. Pumpy vás s elektroautem nezajímají. Řídíte se jen tím, kde je nabíječka.

Nejbližší nabíječku snadno najdete díky chytré aplikaci v mobilu anebo v autonavigaci, která vám nejbližší nabíjecí místo může ukázat. Ani tady není potřeba vidět v tom žádnou vědu. Dobíjet se dá během nakupování, kávy, v práci, doma, apod. Jen je třeba více plánovat své trasy, anebo mít doma či v práci wallbox.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Na rychlejší dobíječce (50 kW) se e-208 dobije na 80 % kapacity baterie za 53 minut.

Na pomalejších nabíječkách (22 kW) se e-208 z 0 na 100 % baterie dobije za 2 hodinky. Takové nabíjení se vyplatí. Například s měsíčním paušálem od PRE stojí kilometr jízdy 1,36 Kč.

Pomalejší dobíjení auta je výhodné také proto, že tím vlastně prodlužujete elektromobilu „život“. Neustálé nabíjení na ultrachargerech v dlouhodobém horizontu snižuje výkonost baterie o pár procent.

Sice je Peugeot e-208 ideální auto do města, ale nebojte se s ním vyjet i dál. Do kufru sbalíte pohodlně to, co byste obyčejně měli třeba v batohu, nebo v kufru. Objem je 265 litrů. Klasický kufr na cestování má, pro srovnání, kolem 70 litrů objemu.

Cena může být největší minus testovaného modelu. I s akční cenou Peugeot e-208, jež zahrnuje 8letou prodlouženou záruku (120 000 km), startuje tento elektromobil na 850 000 Kč.

Vyšší pořizovací cenu kompenzuje částečně úspora paliva, servisní prohlídky, styl, užitečnost a fakt, že na palubě tohoto elektromobilu najdete ty nejmodernější technologie.

test Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Peugeot e-208 je nabit špičkovými bezpečnostními asistenty a technologiemi, kteří zajistí bezpečnou jízdu. Agilní jízdní vlastnosti e-208 v řidičkách probouzejí až „závoďácké“ emoce.

Nikoliv náhodou startuje v elektrickém Peugeotu e-208 letos vůbec poprvé na českém šampionátu ecoRally ryze ženská posádka „ELenka-Peugeot ecoRally“. Lucii Kudrnovské a její navigátorce budeme držet palce, aby se v ecoRally s Peugeotem e-208 letos dostala rovnou „na bednu“.

 

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout