Mennekes, CCS nebo CHAdeMO
Dobíjení elektromobilů opravdu není žádná raketová věda. Podle svého auta budete vždy na stojanu sahat po jednom typu konektoru. Ten je navíc vždy pro absolutní kontrolu označen i písmenkem. Jaké typy konektorů existují, najdete v následujícím videu a článku.
- Základním konektorem je Type2 (Mennekes). Tento konektor má každý moderní elektromobil a do tohoto konektoru připojujete základní palubní nabíječku dodávanou s elektromobilem nebo kabel vedoucí k wall boxu či AC konektoru na nabíjecí stanici. Dle nařízení EU jsou pomalé nabíječky a konektory elektromobilu označovány také doprovodnými písmeny pro lepší orientaci. Liší maximálním rozsahem napětí, který je elektromobil schopný pojmout: B, C, D, E.
2. Další variantou jsou DC konektory na rychlé nabíjení. Také ty jsou pro lepší orientaci doplněny písmeny na konektoru a dobíjecí stanici. Liší maximálním rozsahem napětí, který je elektromobil schopný pojmout: K (nejvíce současných elektromobilů do rozsahu napětí 500 Voltů), L (elektromobily s nejvýkonnější baterií a napětím do 920 Voltů), M (pro CHAdeMO konektory s napětím do 400 Voltů), N (pro CHAdeMO konektory s napětím do 920 Voltů), O (do 500 Voltů).
DC konektory jsou v zásadě tři typy. Jeden starší model čistě pro japonská auta je CHAdeMo, který má kulatý konec a modrý držák.
Další méně využívaný je určen výhradně pro Teslu a nejvíce využívaným typem je CCS konektor, který je zpravidla černý a takový slepený z AC a spodních dvou kabelů. Z tohoto důvodu se mu také říká Combo2.