Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Ženám jízda elektromobilem jde

Kia e-Niro foto: Lucie Kudrnovská

Poslední únorový víkend proběhl RALLY PRESS TEST zaměřený na spotřebu elektromobilů v zimních podmínkách. Tento test umožňoval posádkám připravit se na letošní sezónu a vyzkoušet své technické vybavení.

Jako jediná dámská posádka na Rally Press Test vyrazila otestovat spotřebu Lucie Kudrnovská s navigátorkou Monikou Homolovou s vozem Kia e-Niro.

V testu spotřeby se umístily na 1. místě a sdílí s námi své zážitky.

Kia e-Niro foto: Lucie Kudrnovská

Rally Press Test

Trasa v délce 103 kilometrů vedla z části po dálnici a z části po okresních silnicích. Počasí nám přálo, protože teploty klesly lehce pod 0° C, na cestě nás provázelo husté sněžení a silnice brzy pokryla tenká vrstva sněhu. 🙂

Testu spotřeby se účastnilo 7 posádek ve vozech: TESLA Model X, TESLA Model Y, VOLKSWAGEN ID.5, MERCEDES-BENZ EQS, dva vozy značky PEUGEOT e-208 a KIA e-Niro.

Harmonogram závodů                       

V sobotu ráno odstartoval z Pumpy v Průhonicích první vůz na určenou trasu podle připraveného itineráře. Ten byl zpestřený o několik úkolů, které posádka musela v průběhu cesty plnit.

Kia e-Niro foto: Lucie Kudrnovská

Vozy vyrazily na trať v časových intervalech s odstupem několika minut.

Trasa naší KIA e-Niro se startovním číslem 39 byla následující: 25 kilometrů po dálnici, pak sjezd na Chocerady, dále po okreskách přes Vodslivy, Divišov, Vlašim, kolem památné hory Velký Blaník až do Pelhřimova.

I navigátorka se občas sekne

Během cesty Lucii s Monikou podařilo jednou špatně odbočit. Měly tak možnost otestovat i jízdu po polní cestě 😊 Ale i tyto zážitky k těmto závodům patří. „Kdo se neztratil, ten se nebavil,“ pronesla lakonicky o závodech navigátorka Monika Homolová.

Nejúspornější elektromobily v závodech

Před startem si pořadatel opsal stav kapacity baterie u všech elektromobilů. Následně byl stav porovnán s jejich kapacitou v cíli.

S nejnižší spotřebou 14,1 kWh dorazila do cíle Kia e-Niro. Na druhém místě se umístila Tesla Model Y se spotřebou 16,1 kWh a na třetím místě se spotřebou 16,2 kWh Peugeot e-208.

Model Kapacita start Kapacita cíl Rozdíl v kapacitě Využitelná kapacita Spotřeba v testu
Kia e-Niro 79 % 57 % 22 % 64 kWh 14,1 kWh
Mercedes-Benz EQS 98 % 73 % 25 % 107,8 kWh 26,9 kWh
Peugeot e-208 98 % 62 % 36 % 45 kWh 16,2 kWh
Peugeot e-208 81 % 38 % 43 % 45 kWh 19,4 kWh
Tesla Model X 90 % 60 % 30 % 95 kWh 28,5 kWh
Tesla Model Y 79 % 51 % 28 % 57,5 kWh 16,1 kWh
Volkswagen ID.5 93 % 65 % 28 % 77 kWh 21,6 kWh

*(zdroj dat: fdrive.cz)

Pro přesnější ohodnocení zúčastněných elektromobilů byla spotřeba jednotlivých vozů porovnána s jejich váhou.

I v tomto případě dosáhla Kia e-Niro nejlepších výsledků a to spotřeby 0,0078 kWh na 1 kg váhy vozu. Druhé místo zůstává Tesle (Model Y) se spotřebou 0,0081 kWh na 1 kg váhy a třetí nejnižší spotřeby dosáhl Volkswagen ID.5 s 0,0102 kWh na 1 kg váhy.

Model Váha vozu Reálná spotřeba kWh na 1 kg váhy
Kia e-Niro 1 812 kg 14,1 kWh 0,0078
Mercedes-Benz EQS 2 480 kg 26,9 kWh 0,0108
Peugeot e-208 1 530 kg 16,2 kWh 0,0106
Peugeot e-208 1 530 kg 19,4 kWh 0,0127
Tesla Model X 2 444 kg 28,5 kWh 0,0117
Tesla Model Y 1 992 kg 16,1 kWh 0,0081
Volkswagen ID.5 2 117 kg 21,6 kWh 0,0102

*(zdroj dat: fdrive.cz)

V obou případech tedy obsadila první příčku naše KIA e-Niro, se kterou se nám podařilo dosáhnout spotřeby 14,1 kWh!

Kia e-Niro foto: Lucie Kudrnovská

Kia e-Niro z pohledu dámské posádky na Rally Press Test

Na první pohled nenápadný elektromobil se se svými rozměry 4375 x 1805 x 1560 mm řadí mezi menší SUV, ale i tak poskytuje dostatečný prostor posádce i zavazadlům.

Zavazadlový prostor o velikosti 451 litrů lze sklopením sedaček navýšit až na 1405 litrů.

Váha vozu je 1812 kg, což se ale nijak nepodepisuje na jeho zrychlení. S výkonem 150 kW (204 koní) nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s.

e-Niro: foto redakce

E-Niro má osmipalcový displej, pod kterým se nachází několik tlačítek ke snadnému ovládání klimatizace, teploty a ventilátorů.

Zaujme netradiční otočný volič směru jízdy. Otočením doleva se vůz přepne do režimu couvání a otočením doprava do režimu jízdy vpřed. Uprostřed otočného kolečka se nachází tlačítko P, které slouží k přepnutí na „parkování“.

Vedle voliče jsou umístěna tlačítka vyhřívání sedadel a volantu a také elektronická parkovací brzda.

Kapacita baterie 64 kWh poskytuje dojezd podle WLTP až 455 km na plné nabití. Během závodů se řidička Lucie a navigátorka Monika přesvědčily, že ukazatel dojezdu je spolehlivý a ukazuje poměrně přesný dojezd.

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout