Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Servis elektromobilu – co je nutné měnit

Říká se, že se elektromobil nemusí často servisovat a ve střednědobém horizontu má mnohem nižší provozní náklady. Co vše potřebujete na elektromobilu během let měnit? Kolik ušetříte? Díky praktickému workshopu od odborníků na servis vozů Volkswagen vám přinášíme všechny detaily.

Je důležité si uvědomit, že v porovnání s moderním spalovacím motorem se elektromotor skládá jen z 210 jednotlivých dílů (spalovací motor má 1400 dílů). Elektromotor má tedy mnohem jednoduší ústrojí, o které je nutné pečovat. Elektromotor tvoří rotor, stator, výkonová elektronika a jednostupňová převodovka.

Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Jaké provozní náplně a díly je nutné měnit na elektromobilu

U elektromobilu z kapalin měníte:

  • Brzdová kapalina (interval výměny je 2 roky)

  • Chladicí prostředek CO2 (interval výměny jsou 4 roky)

  • Převodový olej (interval není určen)

  • Chladicí kapalina (interval není určen)

Z dílů u elektromobilu je nutné měnit pouze:

  • Pylový filtr s vrstvou aktivního uhlí a dodatečnou vrstvou alergenního filtru (každé 2 roky)

Zato u auta se spalovacím motorem musíte myslet na výměnu:

  • Motorového oleje (max. 30 000 ujetých km nebo 2 roky)
  • Oleje uzávěrky předního diferenciálu
  • Brzdové kapaliny (interval není určen)
  • Chladicího prostředku
  • AdBlue (spotřeba 2l/100km)
  • Převodového oleje (interval 120 000 km)

U auta se spalovacím motorem musíte počítat s vyššími náklady na servis, resp. výměnu následujících dílů:

  • Vzduchový filtr (90 000 km/6 let)
  • Palivový filtr (90 000 km)
  • Olejový filtr motoru (max. 30 000 km)
  • Olejový filtr převodovky (120 000 km)
  • Pylový filtr s vrstvou aktivního uhlí a dodatečnou vrstvou alergenního filtru (60 000 km/každé 2 roky)

Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Jaké prvky se zpravidla opotřebí u elektromobilu:

  • Brzdové obložení

  • Brzdové kotouče a destičky (koroze)

  • Tlumiče pérování

  • 12V akumulátor

  • Stěrače

  • (Vysokonapěťová baterie bude po 100 000 km mít více jak 90 % baterie)

U auta se spalovacím motorem se opotřebí:

  • Rozvodový řemen a kladky (vodní čerpadlo) 210 000 km
  • Brzdové kotouče a destičky
  • Drážkový řemen
  • Spojka (u mechanických převodovek)
  • Dvouhmotový setrvačník
  • Filtr pevných částic (kontrola po 210 000 km, pak 30 000 km)
  • Tlumiče pérování
  • 12V akumulátor
  • Stěrače

Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Volkswagen letos uvádí předplacené servisní balíčky (Service a Service Plus včetně náhradních dílů, doplnění klimatizace a kontroly před STK) na 5 let a volitelným nájezdem 60/100/150 000 km. Výhodou tohoto servisního balíčku je:

  • předem jasné výdaje na budoucí servis,
  • servis „na zítra“ za dnešní ceny (fixace ceny dílů a práce),
  • úspora až 20 % v porovnání s cenami předepsaných prohlídek,
  • možnost zahrnout do splátek (v případě financování vozu).

V řeči čísel pak vycházejí náklady na elektromobil vs. auto na spalovací motor výhodněji.

Za servis elektrického ID. 3 zaplatíte během 5 let nebo 150 000 najetých km:

  • 15 900 Kč varianta Service

  • 75 600 Kč varianta Service Plus

Za servis modelu VW Golf zaplatíte během 5 let nebo 150 000 najetých km:

  • 57 000 Kč varianta Service
  • 110 400 Kč varianta Service Plus

V případě koupě servisního balíčku na 5 let ušetříte s elektromobilem (ID.3 vs. VW Golf) cca 35 000 – 41 000 Kč (Service Plus).

Zdroj: workshop Volkswagen Academy

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout