Elenka opět fandila ecoRally
Náš projekt Elenka je letos už po třetí partnerem elektromobilů Peugeot v unikátních závodech ecoRally. O uplynulém víkendu se poblíž Olomouce jel už 4. ročník Futures Contproduct Classic Rally Morava. Čtyři posádky ve vozech Peugeot podaly skvělé výkony a bodovaly v pravidelnosti i spotřebě. Z náročné moravské soutěže si odvážejí tři druhá a dvě třetí místa.

ecoRally 2025: foto Peugeot
Čtvrtý závod Futures Contproduct Classic Rally opět potvrdila skvělou připravenost a profesionalitu pořadatelů i krásu tratí v okolí hanácké metropole.
Kvalita povrchu silnic však některé závodníky potrápila, zejména posádku Kryštof Hájek / Jakub Motlík s vozem Peugeot E-2008. Ti totiž na hrbolatém terénu přišli o jedno čidlo měření přesnosti. I přes tento technický problém se jim ale podařilo dosáhnout skvělého 2. místa v celkovém hodnocení.
Silný debut nováčků
Příjemným překvapením byl také výsledek nováčků v týmu, Milana Bydžovského st. a Milana Bydžovského ml. s vozem Peugeot E-2008.
Předvedli výborný výkon v jízdě pravidelnosti, kde získali 2. místo, a několikrát vyhráli jednotlivé zkoušky. V celkovém pořadí jim však hodnocení spotřeby přineslo jen 15. místo, což znamenalo celkově 4. příčku.
E-Partner: mistr ve spotřebě

ecoRally 2025: foto Peugeot
Naopak posádka Petr Vomáčka / Jan Kubovic zvládla spotřebu na výbornou. S užitkovým vozem Peugeot E-Partner získali v kategorii Spotřeba bronz.
„Dodávka E-Partner funguje nejlépe se zatížením, což je ostatně principem užitkových vozů. Pro ecorally jsme ale samozřejmě jeli bez nákladu, a navíc i bez magnetů pro měření, které nebylo možné kvůli konstrukci vozu nainstalovat. Soustředili jsme se tedy hlavně na spotřebu, a tu jsme dostali hluboko pod hodnoty WLTP,“ prohlásil Petr Vomáčka. V součtu obou kategorií se posádka s E-Partnerem umístila na 9. místě.
Čtvrtá posádka Roman Kraus / Lukáš Tichý s modelem Peugeot E-3008 obsadila 13. příčku. „S našim vozem hledáme stále ideální poměr mezi udržením rychlosti v technických pasážích a spotřebou. Lehce se projevuje váha velké baterie, což na druhou stranu přispívá ke skvělé rekuperaci. V nadcházejícím závodě se chceme zaměřit na přesnější kalibraci měřícího zařízení, což je momentálně náš největší handicap,“ uvedl Roman Kraus.