Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Elektromobil a zima

Letošní zima má být podle meteorologů tuhá a s mnoha mrazivými dny. Připravte své auto na zimu. Na co vše je třeba dát pozor, radí experti ze sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Zima bývá pro elektromobily nejtěžším obdobím roku. Jejich baterie se při nízkých teplotách rychleji vybíjejí, zimní dojezd se zapnutým topením je tedy průměrně o 30 procent nižší.

Výhodu mají BEV s tepelným čerpadlem, jejichž vytápění spotřebovává přibližně 800 W na hodinu topení, u vozidel s odporovým vytápěním je to zhruba 2 000 W.

DS 3 E-Tense: foto ŽENA V AUTĚ

V případě nouze lze ušetřit vypnutím vytápění a používat jen vyhřívání volantu a sedadel, což zajistí dostatečný komfort,“ radí Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings.

Abyste ušetřili energii, vyplatí se předehřát vůz pomocí dálkového vytápění, když je připojený k nabíječceideálně v temperované garáži.

Baterie tak neztratí žádnou energii a bude na vás čekat vyhřátý interiér. V případě, že garáž nemáte, je velikou výhodou mnoha elektroaut i možnost odmrazení si oken na dálku.

Navíc, jak potvrzují výpočty, moderní BEV zvládne ve stojící koloně topit déle než stejně moderní spalovací vozidlo,“ dodává Vaněček.

V zimě je rozumnější cestu plánovat, s čímž pomohou aplikace jako A Better Routeplanner, které zohlední stav vozu, jeho nastavení, ale také počasí, obsazenost dobíjecích stanic či protivítr.

Doporučuji nenechávat auto stát v zimě s baterií vybitou pod 20 procenty kapacity. Nízké teploty mohou zvýšit odpor v baterii, což ovlivní její výkon,“ radí Petr Vaněček.

Pokud chcete zajistit co nejdelší životnost trakčního akumulátoru, chovejte se k němu citlivě, což se týká akcelerace i rekuperace.

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout