Projekt magazínu Žena v autě.cz

Sledujte nás na:

Elektrický Peugeot e-208 a spotřeba

Lucie Kudrnovská: foto Žena v autě.cz

Peugeot e-208 disponuje 50 kWh baterií s využitelnou hodnotou 46,3 kWh s deklarovaným dojezdem až 360 kilometrů. Jak to vypadá v praxi? Naše dámská posádka ELenka-Peugeot EcoRally elektrický Peugeot dlouhodobě testuje. Kolik Peugeot e-208 reálně ujede na jedno nabití? Hodnotí naše kolegyně Lucie Kudrnovská.

dojezd e-208: foto Lucie Kudrnovská

Reálný dojezd e-208

Dojezd je vždy ovlivněn stylem jízdy, využíváním klimatizace a samozřejmě tím, zda jde o jízdu po městě nebo po dálnici. Peugeot e-208 v běžných podmínkách ujede 338 kilometrů na jedno nabití. Důkazem je má fotografie vlevo. 🙂

Dobíjení na pomalé dobíječce versus rychlé dobíječce

Pokud se e-208 dobíjí na AC dobíjecí stanici, trvá dobití na dojezd přibližně 300 km kolem 7,5 – 8 hodin.

V případě dobíjení na DC stanici 50 kW, nabije se na stejnou hodnotu kolem 30-40 minut.

Dobíjení: foto Lucie Kudrnovská

Dobíjení během závodů ecorally

Pro úplnost uvádím, jak dobíjení probíhalo během našich posledních závodů:

Večer před startem závodů jsem s navigátorkou Klárou e-208 dobila na 100 % a ráno vyrazily na cestu. Na první zastávce po zhruba 50 kilometrech jsme opět dobily na 100 %. Celkem to zabralo 24 minut a spotřebovaná energie byla 8,276 kWh.

Další nabíjení nás čekalo v Brně, kde jsme chvíli hledaly volný dobíjecí stojan. U něj jsme strávily 36 minut, při kterých jsme dobily opět na 100 % (spotřebovaná energie 17,473 kWh).

dojezd e-208: foto Lucie Kudrnovská

Celkem jsme tedy dobíjením na cestě strávily 60 minut. Vždy jsme to spojily s časem na občerstvení a důležitý odpočinek při náročné cestě. Nijak nás tedy tyto zastávky neomezovaly.

Během pátečního závodu byla naše spotřeba 13,5 kWh/100 km.

Při sobotním závodu v délce 149 km se naše spotřeba snížila dokonce na 12,6 kWh/100 km.

Celkově jsme s e-208 najely 851 km. Průměrná spotřeba podle palubního počítače byla 14,5 kWh/100 km.

Převedeno na koruny: když máme smlouvu u PRE a dobíjíme u rychlonabíječek (50 kW) stojí 1 km jízdy je 1,16 Kč, během pomalého dobíjení je to dokonce 0,87 Kč.

Přitom výrobcem stanovená WLTP spotřeba je 15,5 kWh/100 km. Ale na tuto hodnotu jsme se nedostaly ani s cestou zpět, kdy část cesty vedla i po dálnici.

dojezd e-208: foto Lucie Kudrnovská

Při zpáteční cestě jsme e-208 dobíjely už pouze na 80 %, a to hned v Hustopečích, kde jsme strávily 35 minut – dobíjení z 12% na 80 % (spotřebovaná energie 28,472 kWh). Další zastávka následovala po 100 kilometrech, kde během 24 minut ukazovala baterie opět 80%. I v tomto případě jsme dobíjením strávily dohromady necelých 60 minut.

Je dobíjení Peugeot e-208 složité?

palubní počítač e-208: foto Lucie Kudrnovská

Není. Dokonce je jednoduší než tankování do spalovacího motoru.

Konektor z dobíjecí stanice připojíte k vašemu automobilu. Po ověření přiložením čipu nebo mobilního telefonu se během několika vteřin spustí dobíjení.

Na dobíjecí stanici se zobrazí stav baterie, hodnoty spotřebované energie. Na displeji v autě pak můžete sledovat, kolik času je potřeba k úplnému dobití.

U e-208 se na palubním počítači zobrazí 3D model vozu s informacemi o zbývajícím čase, stavu baterie a dojezdu.

Informace o cookies na této stránce

Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací o výkonu a používání webu, dále využiváme nezbytně nutné cookies k nastavení tohoto panelu a povolení dynamických Google map. Podrobnější nastavení.

Povolit vše
Zamítnout