Elektromobil a zimní mrazy
V zimě klesá reálný dojezd elektromobilu na jedno nabití. Stačí si pořádně zatopit a rázem přijdete o několik desítek kilometrů dojezdu na jedno nabití. Jaké funkce se (zejména v zimě) v elektromobilu vyplatí mít? ELenka radí využívat funkci předehřátí baterie a zadávat cílovou adresu do navigace.
V zimních mrazech je žádoucí mít elektromobil vybavený funkcí předehřátí baterie. Baterka se totiž sama zahřívá a tím se maximalizuje její dobíjecí rychlost. Pokud u elektromobilu není tato funkce k dispozici, doba nabíjení se výrazně prodlužuje (např. Škoda Citigo iV nebo Dacia Spring).
Dalším trikem do třeskutých mrazů je zadání dobíjecího bodu do navigace. Elektromobil se systémem předehřátí baterie sám pozná, že se na konci nebo v průběhu cesty bude dobíjet a připraví na to baterku.